Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

03 December 2010

haha :)


Aku kene tag lagi. Kali ni, daripada teman tersayang, Siti Zulaiha

1. Apa benda paling penting dalam hidup korang?
Laptop dan Handphone. Sangat-sangat penting. Haritu masa hilang phone, harini hilang, besok terus beli baru. Padahal tadek la guna sangat pun =.=


2. Benda terakhir yang korang beli guna duit korang?
Coconut Shake. Beli kat kampung harituh.

3. Dimanakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?

Rumah aku je. Tak payah nak grand-grand. Biasa sudah.


4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?

Tidak.


5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?

Selagi beliau setia dan tak curang. Haha!


6. Di manakah korang selalu jumpa kekasih korang?

Tak jumpa. Haha.

7. Novel/buku/majalah terakhir dibeli?




8. Apakah nama penuh korang?

NUR SHAFAAH MOHAMAD SADERI



9. Antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?

My mum. But I do love both :)



10. Namakan orang yang betul2 korang nak jumpa dalam hidup korang?

Our Prophet

Nas Muammar Zar aka Abu.


11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?

Kalau kat asrama, yes. Kalau kat rumah, nope. Kadang-kadang je.



12. Dimanakah tempat yang betul2 korang nak pergi?

Makkah, tunaikan haji.



13. Pilih salah satu, peluk atau cium?

Nak makan. Haha


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag?

1. She’s a nice, caring and sweet person. And, she’s unavailable now. Hahaha.

2. Never knew that she was an athlete before, olahragawati sekolah tu. Wow,

3. Siti sangat suka tgk wayang. Tengok sajalah blog dia. Penuh pasal movie je. Haha.


15. 5 benda yang paling disayangi dalam hidup anda?

Laptop, Phone, My Sony Bean Mp3 Player (even dah rosak T.T), eye liner, dan jam tangan pemberian ibu. Satu lagi, Graphic Calculator aku. HAHA. Beli pakai duit sendiri, mahal gila babeng. RM450. Dan sekarang tersadai je.


16. Lagu yang paling anda suka dan selalu dengar?

Tinggal kenangan by Saleem. Dan sangat suke dengar lagu by The Script. Suara vokalis dia unik.



17. Bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?

20 December 1991. Sambut kat rumah saje. Haha.



18. 5 rakan Blogger yang korang nak tag a.k.a suspek2 yang perlu di cari...

- Suraya ( nah, buatlah. Blog ko dah bersawang la weh )

- Hanis Amelia. Ko pulak kene buat tag ak kali ni. Haha.

- Zetty. Aku tw ko tadek keje. Jadi ape kate kau buat.

- Amar Zainuddin, ex-klasmet terchenta. Haha.

- Bee, ex-housemet tersayang.


i guess that's all babeee. :)



02 December 2010

zaman sekolah, kelas 517



kalau tengah-tengah bosan ni aku suka betul mengimbau kisah lama. jadi post kali ni nak cerita pasal hidup aku masa kat MRSM TGB

masa aku form 4, mula mula masuk TGB, aku tak dapat terima, rasa nak balik Kuala Lipis semula. dahla katil loker segalanya buruk, dewan makan jauh, segalanya buruk almaklumlah dah 28 tahun sekolah tu time tuh kalau tak silap. tapi lama lama, rasa seronok gila. sebab peraturan, fuh tak ketat langsung doe. so time tu aku mula lalai. aku tak amik apa apa jawatan, sebab sebelum ni kat MRSM Kuala Lipis aku pegang jawatan Lembaga Disiplin Pelajar (LDP) dan selalu sangat kene attend meeting, serius bosan, jadi aku just pgg jawatan Presiden Renjer Puteri, tu pun sebab undian org rmi. kalau ikut hati mmg malas, nak kene organized perjumpaan segala. one thing yg buat aku mls pgg jwtn is, ak mls nk punctual. tak suka ada responsibility. teruk kan. ngeng betul aku time tuh. akhirnya,disebabkan terlalu banyak main, result aku turun gila, first time dalam sejarah hidup aku dapat pointer below than 3.00. n mmg, sedih dan down gila time tu.

tapi bila masuk form 5, aku mula sedar dan start blaja betul betul. barulah result ok sikit time tu. aku bersemangat gila nak ciapkan projek Type III time tuh. sanggup berulang alik UKM. Projek kami, Organic Fertilizers House. nak dekat rm200 jugak duit aku habis, dari nak beli alatan dan transportation cost. tapi aku buat silap besar bila, aku tgk semua member aku free hair otw ke kl tuh, aku pun ikut sama. tapi tu cerita dulu. zaman jahiliyah, colour rambut, colour kuku segala. sekarang dah tak. alhamdulillah :) dan projek kami dapat saguhati, tapi tu pun dah kira ok walaupun tak dapat wakil maktab. result aku time f5 tak lah bagus sangat, mungkin sebab aku banyak sangat buat dosa time tu, cume cukup cukup makan je, taklah membanggakan pun. bila nak spm, aku ada habit buruk, iaitu ponteng prep. bukan apa, kelas aku time tu masyaallah. bising gilos. jadi aku prep kat surau, walau ditegah keras oleh warden dan LDP. peduli apa aku. jnj aku dapat study.

kelas 517, 2 tahun kami spend masa bersama.
jadi aku rindu gila korg, esp MIYAH DAN JANNAH. muaahx.



kelas kami terdiri daripada,

Sound
Tibai
Joe
Arddri
Asri
Izzati Mazlan
Shazmeer
Mc Ja
Jannah
Maisarah
Fasha
Ezah
Fain
Jojie
Nad
Tikah
Miyah
Wahida
Shazea
Amar
Mole
Rempit
Emad
Syawal



inilah rupa kami dalam majalah maktab, iaitu Tinta Mas


sewaktu drama kelas. aku = pokok T.T
ok,jgn gelak kalau tanak kene lempang okeh.



familiar tak dgn dua pic ni? inilah baju kelas kami. yang aku selalu sangat pakai gi kelas tu =.=
bukan apa, selesa.




semasa sambutan hari raya

pesta buah buahan, semua muka tak matured. lepas je pesta ni aku terus demam tak dapat nak bangun.

dan yang terakir, thanks Sound, sebab telah mengabadikan nama aku kat siling kelas 517 =.=
tak taw la ada lagi ke x, tapi mesti junior duk kutuk aku sbb buaat vandalisme. huhu

01 December 2010

terimalah hakikat hidup, kesedihan adalah sebahagian daripadanya


yes, aku sangat sedih pada hari ini. terlalu banyak perkara yang berlaku, and some shouldn't be mentioned here, biarlah aku je tahu. eh silap. siblings aku tahu juga.

i miss her very much, just now i was thinking of writing about her in my blog, moments that we've spent together, pahit manis segala. but...how could... seriously, i still can't believe this.

and. my laptop is having problem again. pasal windows lagi. kenapa? window 7 ni mmg byk masalah ke? kang aku pakai xp je kang. kukuh sket.

contact lens aku terkoyak. cit. baru jea pakai.

tanak cerita banyak. laptopku, aku sayang kau gila gila. esok aku bawak pi kedai. harap2 problem tak teruk.

yeah i won't cry walaupun hati gundah gulana. kesedihan tahap maksima sampai rasa tak selera nak makan.urghhhh.

p/s: terima kasih kepada pendengar setia yang menjadi medium kepada aku untuk meluahkan segala permasalahan ini. arigatou gozaimas!