Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

30 November 2010

may she rest in peace




Sempena Hari Raya Aidiladha yang lepas, keluarga aku pulang ke kampung, namun aku menolak. Memandangkan aku masih di Shah Alam, dan ayahku mahu aku menumpang barang-barang di rumah bapa saudaraku yang tinggal berdekatan area Shah Alam, jadi aku mengambil keputusan untuk beraya di sana saja. Malas untuk pulang ke Kelantan. 6 jam perjalanan, memang memenatkan. Dan bagiku, tak ada apa yang menarik untukku pulang. Begitulah lagaknya seorang insan yang angkuh, yang buta hati.

Jadi aku pulang ke Kuantan awal sehari, iaitu pada hari sabtu. Aku tinggal berseorangan, bertemankan Streamyx dan Astro yang mampu menghilangkan rasa takut kerana aku tak rasa keseorangan dengan adanya 2 medium tersebut. Keluargaku sampai dari Kelantan pada hari Ahad, lebih kurang jam 7 petang. Rasa gembira sangat, sebab tersangatlah lama dah tak berjumpa.

Jam 7 pagi keesokan hari, aku terdengar perbualan ayahku. Mungkin dengan adiknya. Kedengaran seperti kami terpaksa pulang ke kampung, dan aku dah mula rasa tak sedap hati. Tak lama lepas tu, ayah aku berkata, ‘ Siap-siap sekarang, kita nak balik kampung, Mok meninggal’.

Rasa speechless time tuh. Tergamam. Terkesima. Bukan apa, aku terkilan sebab tak dapat jumpa nenekku buat kali terakir. Tak dapat meminta maaf, tak dapat nak berbual buat kali terakhir sedangkan adik beradikku yang lain semua dapat. Bukan tak berpeluang, tapi kerana silapku sendiri. Rasa menyesal sangat, mustahil untuk aku jumpa arwah dah lepas ni. Malah semasa hayatnya juga, aku taklah rapat dengan arwah. Sebab arwah seringkali sakit sakit, jadi sukar untuk bergurau senda. Namun, sehari sebelum pemergiannya, mak aku mengatakan arwah seperti sihat walafiat, sudah mampu bergerak dan sebagainya. Dan mereka berbual bual mesra, dan aku. Aku tak ada pada ketika itu.

Kami sampai ketika arwah sudah selesai dikafankan dan disembahyangkan. Perjalanan ke Kelantan bukan sekejap, malah mengambil masa 6 jam. Mujurlah kami sempat melihat arwah dikebumikan, dan kami sempat menciumnya buat kali terakhir.

Ampunkan dosa arwah ya Allah. Tempatkanlah arwah dalam kalangan orang-orang yang beriman. Tabahkanlah hati ayahku juga ya Allah.

Dan, malam kelmarin, kilat dan guruh sangatlah kuat kat kampung aku. terus aku tak dapat tidur, sedangkan family aku yang lain tidur nyenyak. sangat menakutkan, sumpah doe. dahlah rumah kayu, time guruh tu bergegar rumah aku rasa, sangat kuat, pastu elektrik terpadam, terus gelap gelita. 2 kali bhai, rasa mcm nak kiamat. dalam hati aku, 'ya Allah janganlah kau matikan aku ketika ini. sesungguhnya amalanku masih belum cukup untukku menemuimu ya Allah' sambil kakiku rasa menggeletar. Tiba tiba kakakku bersuara, 'sedangkan kita yang tidur beramai ramai ni pun takut dengan kilat dan guruh tersebut, cuba bayangkan kita kat dalam kubur kelak'. Dan serentak dengan itu. aku terus teringatkan nenek aku yang baru dikebumikan. Bagaimanakah kehidupannya dalam kubur ya Allah. Permudahkan hidupnya di sana ya Allah, ampunkanlah dosa arwah ya Allah semasa masih hayatnya. Tempatkanlah beliau dalam kalangan orang-orang beriman, orang-orang yang kau redhai ya Allah.


Amin.



kawe keno tag la wehhh


Sebenarnya aku tak pernah buat pun benda alah nih. Tapi demi Hanis Amelia Hassan yang telah menge’tag’ aku maka aku pun berbesar hati untuk membuatnya,

25 perkara tentang aku yang tak berapa nak menarik,

1. Seorang yang blur.
2. Mudah gayat.
3. Dunno how to swim, yet still could save her younger sister when she drowned few years ago, sebab aku tinggi la weh.
4. Never confess to the person she loves. Prefer to keep it as secret.
5. Always feels like she’s a loser.
6. Suka makan kek, sejak dari kecil. Setiap kali birthday wajib ada kek,
7. Alwys procrastinate. Dah last minutes baru rushing buat tu, buat ni, esp assignments or presentation.
8. Suka makan budu, tempoyak, jering, petai, dsb. So what? Kekampungan pon ape aku peduli bhai. Janji perut aku kenyang.
9. Boros. Macam banyak duit je
10. Bilik sentiasa bersepah, bukan tak kemas cuma tak reti nak kekalkan kekemasan. Pagi kemas, malam kang bersepah.
11. Belambak movie dalam external, malas nak tgk.
12. Handphone first masuk dalam kolam ikan, yang kedua tertinggal dalam toilet pastu semestinya hilang, skrg im using the 3rd one, but still missing the 2nd one :(
13. Afzan selalu kata aku pelik sebab suka makan benda pelik pelik.
14. Aku kidal.
15. Semasa kecil sgt rajin membaca, selalu sgt pergi libry, sampai baca buku yang sama dua tiga kali, sebab dah tak tahu nk baca yg mana. Semua dah baca. Bila dah besar, x baca dah. Scan je. Hahaha.
16. Masih belum reti memasak. Kurang berminat sebenarnya.
17. Suka kumpul beg.
18. Sangat suka pakai eye liner.
19. Banyak habit buruk, walau ditegah family and friends kadang kadang buat juga.
20. Dibesarkan dalam kesederhanaan, bukan berasal dari keluarga kaya namun bersyukur kerana dikurniaan keluarga yang sangat kukuh ikatan kekeluargaannya
21.will look very stupid in front of the person she likes. semuabendajadi tak kena.
22. Aku tgh selsema ni. urgh tak sukaaaa.
23. Minat Boney M. Fuh time sekolah rendah dulu tiap tiap hari pasang tgk video klip dia sampai terhafal.
24. Aku pernah gilakan komik Under 18 karya Zint. Koolllll!!! Dan Lawak Cambest, Lawak Kampus. Yeah sbb aku minat komik yang sengal, selenga, lawak dan bodoh gitu, berbanding yang romantisss. Booo bosannnnn.
25. Pen aku selalu hilang. Tak caye, tanye akak mydin seksyen 18. Asyik muka aku je beli pen.


yes dah ciap. hah? kene tag 5 orang? hurm. buat jelah sesape yang nk buat. hahaha :) adios

21 November 2010

komfem ke ko tak bodoh?


Ada movie akan keluar 2 December ni, AKU TAK BODOH. Tadi tengok la di sebalik tabir movie tu. Haish rasa macam pernah tengok je movie ni. Ooo patutlah, movie ni sebijik macam movie Singapore, I’M NOT STUPID TOO.

malas nak cerita pasal movie ni. Baca sini jea.

Waktu tgk movie ni dulu aku menangis. Sebab sangat sedih, serius. Mesej utama nak disampaikan adalah tentang kekeluargaan, pasal budak-budak rosak akhlak sekarang. Puncanya adalah dari keluarga mereka sendiri.

So sekarang, aku nak tengok. Mampu tak 'Aku Tak Bodoh' ni buat aku menangis macam masa aku tgk 'I'm Not Stupid'.

p/s: ada satu lagi filem, tak silap tajuk dia 'Shoes' dari Singapore jugak. Menangis jugak time tgk. T.T wuwuwu. Hebat lah diorg buat filem. Serius tacing gila.

pelakon dia hensem gila :)


20 November 2010

IK :)



Tadi baru je lepas tgk idola kecil 3. Idola kecil adalah rancangan reality tv yang family aku sangat suka, kitorang akan berkumpul depan tv untuk tengok sama-sama. Bagi aku idola kecil sangat awesome. Aku layan sejak dari idola kecil 1 lagi, waktu Zizan Raja Lawak jadi hos lagi before Alif Satar ambil alih.

Ada beberapa sebab kenapa aku suka tgk Idola Kecil, salah satunya sebab suara diorang memang power, lagi best daripada pencarian bintang kat Astro tuh. Tapi aku tak nafikan, ada yang kureng sket tapi aku masih lagi impressed dengan diorang. Sebab aku tak mampu nyanyi macam diorg, suara aku tak sedap, apatah lagi nak menyanyi atas stage, mesti kaku. Mereka nampak sangat konfiden berada atas stage, depan khalayak ramai, menyanyi menari dan berlakon.

Satu lagi, disebabkan usia mereka masih kecil, seronok tengok performance diorg. Kalau reality tv lain macam Akademi Fantasia, aku sakit mata dan kurang gemar tengok pergaulan bebas diorg, pemakaian diorg yang menjolok mata dan segala cerita diorg untuk tarik hati peminat. Tapi kalau tgk Idola Kecil, diorg sangat kiut, sangat adorable, innocent, dan mereka nampak suci. Hahaha. Jadi tak rasa annoyed tgk their performance.


Ni Azzam, Idola Kecil 2. Tabik gila kat dia, sebab time dia nyanyi lagu Salam Terakhir kalau tak silap, air mata dia menitis, menunjukkan betapa dia menjiwai lagu tersebut.

Tiga-tiga budak ni dari Idola Kecil 1. Cuba tengok budak yang berdiri sebelah M.Nasir. Tak ingat nama apa, tapi dia dari keluarga susah. Dia berazam nak banggakan ayah dia. Teringat lagi kata kata ayah dia,
'Tunjukkan pada dunia yang anak penjual ikan pun boleh berjaya,' sambil terus menyiang ikan-ikan yang berada di depannya tanpa menghiraukan kamera.
Respek aku kat budak ni, dia ada determination to make his father proud of him, walaupun aku sure, ada yang kurang bersetuju cara dia untuk buat bapanya bangga dengan dia, kenapa tak perform well dalam academic je. Well, banyak cara untuk buat kedua ibubapa kita berbangga dengan kita, dia menyanyi, tak salah pun sebab dia lelaki, suara bukanlah aurat, malah, bukannya future career dia nak jadi penyanyi.

Tasha Idola Kecil 2. Suara dia pun power jugak. :)

Aku baru je tgk performance dia tadi,, Shazlin Idola Kecil 3
and all i can say is, whoah. Mcm dah expert. Tapi aku rasa mak dia hantar kelas vocal lah. Mengalahkan penyanyi popular kat Malaysia ni yang gosip je lebih, suare hampeh. Dan dia juga main gitar dalam salah satu performance peserta lain tadi, which shows that, she is a talented girl.

Jadi sebagai hiburan, Idola Kecil sangatlah best. Tapi, nanti kalau aku ada anak, sama macam Bie, aku takkan benarkan dia masuk program-program macam ni.

NO.NO.NO. ;D

jgn marah ok when u read this!


Men are strange creatures on earth. Ok, i mean, in certain part.

Before they got you girls, they’ll do anything, giving out full efforts so that they could get you. They’re willing to sacrifice their credit so they could call you, texting you each second, creating words and sentences that would make your heart melts, just to show how much they care for you. They want you to believe that they are the best man for you, and you won’t ever regret for letting them to become a part of your life.

But, once you accept them, they’ll change. Instead of showing love and cares, they are like ignore you. You will notice then, they started to seldomly text you, creating excuses that they are not able to call you, no time, no credit, and suddenly they stop saying that they love and missing you.

It is very hard to understand them, what are their purposes for doing so. My elder sister said that for them, girls are like a challenge, they’ll do anything to ensure that they win (this is true. her bf mention that). That is why, you mean nothing to them once they got you, after they achieve what they want; victory. Others said they can easily get bored.

I am writing this because i’ve heard lots of my friends complaining, besides the fact that i do have experienced the same thing, and i can say that their situations are just the same. I know that each man differs, but coincidence might happen, leading them to have similar attitudes due to the same XY chromosomes existed in each of them. haha. merepek.

Ok. I’m done writing this crappy thing. Bubye :)


19 November 2010

jom masak-masak :)


sekarang aku masih di rumah pak cik, menghabiskan sisa sisa hari sebelum balik ke kuantan. eh ke nak balik akasia jap ek? decide besok jelah.

cuma nak bercerita, kat rumah mak cik aku ni, segala benda canggih. cuma aku pelik, dia masak nasik atas dapur instead of using rice cooker. so masalah besar lah buat aku. mana reti masak nasi pakai dapur gas. aku dah la duduk sorang sorang ni, mereka berdua pergi kerja, anak pergi taska.

semalam aku makan meggi je sebab malas masak. tapi harini, aku nak try jugak masak. tapi masalahnya nasi aku asyik mentah je, tak masak masak. tapi kalau tak tambah air, kering lah pulak.tambah punya lah tambah aku ubah fikiran, sebab nasi dah terlalu lembik aku nak buat bubur nasi.

satu lagi salah aku. letak sotong banyak gila, sampai hanyir bubur aku.

komfem ah makan tak habis.

buang je last last.hihihi.

shhhhh jgn sampai pak cik aku tahu sudah. bazir boreh jo.

menyelerakan ke memualkan?


;(



yes, i should have noticed it earlier,
but instead, i just let myself drowned in it
which shows, how stupid i am.
now i know. *sigh
i should punish myself for doing the same stupid mistakes again.




17 November 2010

kiut lah :)


first time raya dengan pak saudara, serius rasa awkward gila. tapi nasib baik ada si kecik ni. at least, dia teman aku tengok tv or main game. dia bakal dapat adek 1 january nih. wah tak sabar dapat sepupu baru lagi :)

n, rasa jealous gila dengan dia. he could speak 3 languages, sebab dia dimasukkan dalam tadika cina. english dia pun agak ok. masa tgk kartun sama-sama, aku pulak yang tanya dia,
'aiman, maksud grumpy tu apa?'
'macam asyik marah-marah',jawab aiman
yes kawan kawan. grumpy means bad tempered. alamak kantoi lemah english

yang paling aku tak puas hati, dia boleh main gitar seawal usia 6 tahun.
eh tapi x sepower member member aku ah.setakat level budak kecik jala.tu pun aku dah impressed gila.

papepun, his chinese look make him very cute and adorableeeee :)
Aiman Muslim :)


16 November 2010

Selepas tamat Grand Dinner Ausmat 21 semalam, bermakna tamatlah sudah program ini. Ini bermakna juga, selepas ini takkan ada post post aku berkait dengan kehidupan dalam AUSMAT. Takkan ada keluhan tentang assignment tak siap, presentation masih dalam progress, pendrive masuk virus pastu kelam kabut nak print dan sebagainya. Tapi bukan tu yang aku nak cerita dalam post ni. Aku nk bercerita tentang dinner semalam, yakni,

GRAND DINNER AUSMAT 21.

Bertempat di Empire Hotel Subang, setiap individu dikenakan bayaran RM80.



inilah penampilan aku malam tadi. simple jea.haha

perkenalkan.
the smartest guy in our batch. Ernest. walaupun dia yang terbijak, he is very humble.

dengan classmates n lecturers, Miss Farrah and Miss Atiqah

cenderahati

dapat hadiah cabutan bertuah. hahaha.


***********

nak cerita part lawak sket. sebagai penghargaan kepada lecturers diorg nak kasik roses. lampu ditutup, and akan ada orang yg pegang candle dahului orang yang akan kasi rose.

waktu nyalakan candle,
'macamanalah kalau tetiba api terpadam', getus hatiku. chewah

sekali time dah jalan separuh, pufffffffff api terpadam.
aku pun gelabah aaaa
"anim anim animmmm!!!!!!!!meh lilin koooo. cepat cepaaatttt.aku punya terpadam!!!!!"
==" aku memang sentiasa bernasib malang.


15 November 2010

adek adekku ==

aku ada adek kembaq
mereka sangat suka bergaduh

=,=
tp facebook pon nak gado gak ke?



dulu,kini dan selamanya




with shuhamin, selepas 7 tahun tak jumpa.
ouh serius rinduuuu :)






14 November 2010

haha :p


tadi aku gelak sakan dalam bilik hanim tanpa menghiraukan jan,anem,nad dan mc ka.aku tertgk satu video kat fb kwn, pasal iklan Sunsilk tapi ditukar pada versi - semua pelakonnya lelaki.

ni heroin. amboi 'cantik' sungguh minah ni. konon tgh fokus study. padahal mata melilau tmpt len :p. *muntah

yaahh part kononnya minah tu pakai shampoo itu masa mandi untuk tampil lebih yakin, bersemangat, dan urmm, selesa?
errr == muka nampak sangat lelaki. tadek ke lelaki jambu nak main peranan jadi heroin?haha
eh jap, x boleh.nnt x lucu.

main main mata pulak yeee abg oi?

insiden biasa dalam mostly cerita melayu. terjatuh buku pastu kutip sama2.
tanpa disengajakan mata bertentang. dari mata turun ke hati. chewah.
komfem masa berlakon dua dua ni geli geleman walau muka kool ja. len la kalau mereka gay.haha

jadi kesimpulannya video ni memang lawak sampaikan aku asyik ulang ulang tgk. so keep it up bro. buat bebanyak lagi supaya boleh laa aku gelak gelak cam langsuir.

oppsss?



errrr.errrr. malu nak mengaku tapi,
alamak dah TER suka pada seseorang.
ish ish ish lupakan lupakan.
nanti kau jugak yang makan hati.hahaha.
sape?adelah.that's a secret.tanak reveal sapa.



'Love is as much of an object as an obsession, everybody wants it, everybody seeks it, but few ever achieve it, those who do will cherish it, be lost in it, and among all, never... never forget it'
Curtis Judalet


13 November 2010

:o

Memandangkan aku mempunyai masa yang terlalu banyak sekarang ni dan tak tahu nk buat apa, hahaha jadi aku nak berkongsi pengalaman pahit manis aku sebagai seorang awek tinggi.

Kebaikan:

  • Senang nak pergi shopping kat tempat tempat yang crowded. Macam Jalan TAR, SOGO time sale. Sebab ko takkan tenggelam dalam ribuan manusia. Yeah at least, dapat juga bernafas udara segar berbanding dgn orang-orang kurang tinggi. :p
  • Time sekolah, tadeknye budak laki berani kacau ko. Diorang pun gerun tgk ko. Hahaha. So tadeknye istilah kene buli dgn budak laki dalam hidup aku.
  • Dapat tengok benda/sesuatu yang kadangkala orang *kurang tinggi * x dpt tgk. Kool je. Tak payah nak jengket jengket. Contohnya dalam dewan, ko rilex je tgk stage tanpa perlu risau orang depan block pandangan ko. Malah ko yang akan block orang lain. Hihi.
  • Senang nk capai sesuatu yang berada di tempat tinggi tanpa perlu menggunakan sebarang alatan seperti kerusi. Hulurkan tgn saja. Pasti dapat.
  • Orang mesti ingat ko aktif sukan. Sebab orang akan assume ko join bola jaring, bola keranjang, or olahraga. Walau hakikatnya ko hanyalah seorang yang berkaki bangku. Haha.

Keburukan


  • Budak perempuan selalunya akan bercium pipi lepas habis solat. Jadi selalunya aku kene tunduk sket. == atau ada yang kene jengket.
  • Nak cari laki susah oo. Lelaki Melayu sekarang ni dah la ramai yang rendang2. Haha. So kalau dapat yang sama tinggi pun dah kene sujud syukur. Hahaha. Kalau tak. Alamatknya *murah rezeki* lah perkahwinan mereka nnt. Haha.
  • Tinggi tapi kurus. == susah cari baju kadang kadang. Yelah, nk amek saiz kecik, singkat tangan dsb. Tapi kalau ambil saiz besar, lebar lah pulak. So nak cari baju yang perfect tu, susah.
  • Kurang sesuai pakai high heels / wedges. T.T sedih woo. Nak pakai jugak tapi bila aku pakai orang cakap *dah tinggi pun nk pakai wedges lagi*. Tapi kadang kadang aku pakai je. Ikot ah nk cakap ape. Grand dinner nnt aku pakai je.haha
  • Ada high tendency nak rosakkan gambar. Haha. Macam ni, aku ada ambil gmbar dengan member 5 orang. Tiba tiba gambar aku sorang yang terlebih tinggi, yang lain semua sama tinggi ja. So mcm cacat sket gmbar tuh.
Tuntasnya, chewah kita haruslah bersyukur akan pemberian Tuhan. Jangan persoalkan, kenapa kita gelap, kenapa kita gemuk, kenapa kita hodoh. Kita tak pernah pulak kan persoalkan kenapa kita tak buta, pekak, dan cacat. Bersyukurlah dengan nikmat kurniaan Tuhan.



tadi pergi i-city for the 2nd time. byk dah berubah. termasuk tiket masuk dah kene byr. dlu free je ==


12 November 2010

:)

in less than a week i'll be leaving shah alam. sedih kot. banyak la pulak memori kat sini. sedih nak tinggalkan ane2 kat sini.haha.pastu dalam dilema gila. patut balik kampung ke, stay sini dulu tgk KARISMA ke, or pergi rumah pak cik. malas lagi nk decide semua tuh. biarlah. haha.

btw hari ini populasi budak ausmat yang merdeka bertambah. budak2 engineering dan a few budak science yang ambil spec math pun dah habis hari ini. cuma budak account saje yg tak habes lagi :) tapi aku tgk ada sesetengah diorg dah mcm merdeka. haha :P jadi kepada IZYAN yang ku sayang, buatlah yang terbaik yer.

dengar cerita ramai budak lelaki yang tak nak pergi grand dinner. kononnya tak berbaloi RM80 untuk 2 jam. hek eleh diorg ni berkira lah pulak. padahal tiap2 hari pergi makan kat kedai mamak yang mahal melampau tu takpelah pulak. pastu sanggup pergi lepak kedai mamak seksyen 7 semata mata sebab shisha. == ouh macam macammmmmm

dan tadi, aku saja teman member pergi baju grand dinner. aku plan nk beli selendang je untuk grand dinner. baju dah ada. tapi bengong aaaa TERbeli 2 helai baju kurung pulak..gilaaa == poket aku dah kering tapi......bila aku nk sesuatu tu susah aku nk tahan. dan. aku jeles baju grand dinner jan. lawa seyhhhh. dapat murah oo aku yang try tawar menawar *riakkk la pulak.haha. RM135 baju kebaya. oh ya dan aku nampak byk gila shawl crumple. ah geram geram geram cantik gilaaaaa

baiklah wa ngantuk ni dan nk tidur. bubye :)

ini Mc ka.
manusia paling baik aku pernah jumpa.SERIUS!



11 November 2010

T.T


Sebenarnya dah lama aku nak tulis pasal ni, tetapi disebabkan kekangan masa, sebab ke-busy-an melampau semasa nak final harituh jadi aku tunda.ada seorang sahabat aku baru sahaja menghembuskan nafasnya yang terakhir,iaitu budak TGB dulu.aku taklah kenal dia sgt.tapi cara kematian dia sangat tragis.dia terjatuh semasa marathon yang kolej dia anjurkan,kemudian beberapa organnya gagal berfungsi.setelah koma selama beberapa minggu,aku dapat berita dia meninggal pada 4th November 2010 pada jam 4.00 pm.aku terkedu.ada kawan aku menangis.mulanya memanglah aku nk pergi majlis pengebumiannya,tapi disebabkan ada masalah transportation so akhirnya terpaksa dikensel.kalau nk diikutkan memanglah dekat jer rumah arwah.dekat dgn i-city.


Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cubaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kami lah kamu dikembalikan.
(AL ANBIYAA’ 35)


sebenarnya kematiannya telah menyedarkan aku tentang suatu benda.yup,aku masih belum bersedia untuk menempuh alam akhirat.kalaulah nyawa aku ditarik sekarang, amal soleh apekah yang akan aku bawa bersama? betapa banyaknya dosaku ya Allah. dan kadang kadang, kita tak sedar akan dosa dosa yang kita lakukan.contohnya. kita sering letak gambar dalam facebook.kononnya tutup aurat. tapi ketat dan kadangkala mendedahkan aurat sikit.yang ni rasanya semua org tau.ttp berdosa kalau orang tgk.tgk friend kita berapa ratus.wah berkali kali ganda dosa kita dapat.pastu cuba bayangkan gambar yang kita letak dalam facebook,blog, dan waktu tu kita dah kat alam kubur.tak ke terseksa kita nanti semasa alam barzakh nanti?yelah.walau kita dah tak ada,menda tu terus wujud.sebab kita je yg handle semua tu, dan hanya kita yang tahu password email dan sebagainya.dan,tentang aurat.terutamanya kat kampung.dengan suami mak saudara kita pun sebenarnya kita kene tutup aurat kan,tapi malangnya kita tak tutup.aku tak tahu lah keluarga lain macamana.tapi kat kampung aku, X.pergaulan lelaki perempuan?bukankah lelaki dan wanita dibenarkan bercampur hanya kalau ada urusan?zina mata,hati dsb?perkara perkara ni kadangkala dipandang remeh dalam masyarakat kita tapi cuba renungkan.

aku sedar semua ni.tapi entah kenapa susah untuk aku ubah diri aku.

dan kepada arwah.Syazwan Asyraf.saya tidaklah begitu mengenali anda di sekolah dulu.namun saya akan sentiasa mendoakan anda supaya ditempatkan dalam kalangan hamba hamba-Nya yang soleh. ramai yang merindui anda sekarang ini. saya seringkali view facebook anda, dan melihat betapa sayangnya mereka pada anda. berbahagialah anda di dunia sana. kami akan sentiasa mengingati anda. :)


:P




currently in love with shawl crumple
dun worry honey.i'll get u as soon as possible.hahaha

p/s: the owner of the radiusite.com ialah kakak saudara L.yeah no wonder :) nampak ada persamaan.dua dua kyut and adorable gila :)


10 November 2010

:)

assalamualaikum.alhamdulillah pada hari ini,aku dengan rasminya telah menamatkan program AUSMAT selama setahun setengah.wah.macam tak percaya.cepat gila masa berlalu.masih teringat masa sem 1.daftar 28 june 2009.masa tuh homesick gila baban.dan dan,ada peristiwa yang pahit semasa sem 1.sehinggakan setiap kali aku selesai solat aku akan menitiskan air mata.kerana sesalan tak sudah menerima tawaran ini.dan dalam perkataan mudah,aku boleh dikategorikan sebagai loser pada tempoh tersebut.semua yang aku buat tak kena.tapi alhamdulillah.aku bersyukur sekarang kerana aku tak berpatah balik suatu ketika dulu.bersyukur kerana aku tetap meneruskan perjuangan aku.aku terlalu takut pada ketika itu.takut untuk menerima kegagalan.mana taknya. AUSMAT seringkali dikaitkan dgn keb-busy-an melampau, mencatat jumlah senior yg x dpt fly yang tinggi berbanding program lain, tough dan sebagainya. tapi sekarang,aku dah matang untuk berfikir,aku bersedia untuk menerima sebarang kemungkinan.dan aku mampu untuk mengambilnya secara positif.ya kerana Allah dah tentukan yang terbaik untuk kita.

dan kalaulah aku berpatah balik masa itu,dan tidak berani untuk mencuba, pasti aku akan menyesal seumur hidup. kalau bukan rezeki aku pun, janji aku telah mencuba.

jadi kawan kawan, hiduplah dengan gembira. jgn takut untuk mencuba. kerana sesalan tak mencuba lebih perit dari sesalan kerana kegagalan :)





terjumpa gambar semasa sem 1.ouh cepat sungguh masa berlalu.

p/s: baiklah chow dlu.perlu mengemas kerana bilik sudah macam tongkang pecah sepanjang minggu peperiksaan ni.


08 November 2010

:p


mak aih.rasa excited gila.serius tak sabar nak habis.satu subjek je lagi.hihihi
btw,soalan biology tadi boleh tahan lah.tapi aku taklah sepower orang lain.aku duk dgr perkataan merit jep.hahaha.tapi aku tak berani cakap,tunggu jelah result.and tawakal.

hari ni kakak aku pergi btn.dahlah sama tempat ngn aku pergi dulu. kat Meru, Klang.hahaha.sebok betul.selamat belajar pasal perlembagaan Malaysia ok.pak cik kat sana baik gila,tak mcm masa aku form 4.tapi aku tahu yang pak cik tu garang masa aku sekolah dulu sbb budak lelaki batch aku.Masyaallah.disiplin.hampeh.

dan dan dan,
kalau tak silap result UPSR keluar khamis ni.
siaplah kau kembar.Amin dan Ikah.HAHAHA * gelak evil.


07 November 2010

:D






(rasa sangat malas untuk menulis.oh ya.tomorrow i will sit for biology paper.rasa cuak jugak.tapi,i'll try my best tomorrow and try to manage my time wisely so that i'll be able to answer all the questions.at least, i can stil hope for miracles, that the examiner will pity me, gving me extra marks, or doesnt notice my mistakes.haha.oklah.need to continue study.oh i need to wake up early.the paper is on 7.00 am.after sitting for the test, oh poor me i cant still rest either.next paper, WHICH IS THE LAST PAPER is on wednesday, i'd promised to do it as the best as i could.oyeah.k ppl.goodbye and assalamualaikum.




06 November 2010

:)





04 November 2010

sekadar suka suka

i copy this from facebook, about several things that make us facing troubles while studying.


Perkara perkara yang harus dikurangkan kerana dikatakan melemahkan otak seterusnya affect our studies.


Kurangkan makan bawang besar

Kurangkan makan berempah (tom yam sokmo kot)

Kurangkan makan ketumbar kering

Kurangkan menonton hiburan

Kurangkan membaca majalah hiburan

Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak (ni kadangkala susah nk kawal)

Kurangkan minuman air batu,air dalam tin (masuk kedai mamak, 'ane,milo ais satu!')

Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2

Jangan makan kepala ikan

Jangan minum air yang ada semut (kadangkala rasa rugi nak buang,so minum jela =.=)

Jangan tidur selepas subuh (huh?paling berat nih.)

Jangan tidur selepas asar (kadang-kadang)

Jangan tidur selepas makan (lepas makan komfem ngantuk seyh)

Jangan makan terlalu kenyang (err.dah terisi byk.kalau buang membazir pulak _ _!)

Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam

Jangan menyapu rumah pada waktu malam

Jangan makan yang masam-masam berlebihan (febret kot makanan masam.hoi tapi aku bukan pregnant okeh)

Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan

Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam



daripada 19 perkara listed,aku selalu buat 11 benda.wauu.byk gila.no wonder~~~~