

Tadi baru je lepas tgk idola kecil 3. Idola kecil adalah rancangan reality tv yang family aku sangat suka, kitorang akan berkumpul depan tv untuk tengok sama-sama. Bagi aku idola kecil sangat awesome. Aku layan sejak dari idola kecil 1 lagi, waktu Zizan Raja Lawak jadi hos lagi before Alif Satar ambil alih.
Ada beberapa sebab kenapa aku suka tgk Idola Kecil, salah satunya sebab suara diorang memang power, lagi best daripada pencarian bintang kat Astro tuh. Tapi aku tak nafikan, ada yang kureng sket tapi aku masih lagi impressed dengan diorang. Sebab aku tak mampu nyanyi macam diorg, suara aku tak sedap, apatah lagi nak menyanyi atas stage, mesti kaku. Mereka nampak sangat konfiden berada atas stage, depan khalayak ramai, menyanyi menari dan berlakon.
Satu lagi, disebabkan usia mereka masih kecil, seronok tengok performance diorg. Kalau reality tv lain macam Akademi Fantasia, aku sakit mata dan kurang gemar tengok pergaulan bebas diorg, pemakaian diorg yang menjolok mata dan segala cerita diorg untuk tarik hati peminat. Tapi kalau tgk Idola Kecil, diorg sangat kiut, sangat adorable, innocent, dan mereka nampak suci. Hahaha. Jadi tak rasa annoyed tgk their performance.

Ni Azzam, Idola Kecil 2. Tabik gila kat dia, sebab time dia nyanyi lagu Salam Terakhir kalau tak silap, air mata dia menitis, menunjukkan betapa dia menjiwai lagu tersebut.

Tiga-tiga budak ni dari Idola Kecil 1. Cuba tengok budak yang berdiri sebelah M.Nasir. Tak ingat nama apa, tapi dia dari keluarga susah. Dia berazam nak banggakan ayah dia. Teringat lagi kata kata ayah dia,
'Tunjukkan pada dunia yang anak penjual ikan pun boleh berjaya,' sambil terus menyiang ikan-ikan yang berada di depannya tanpa menghiraukan kamera.
Respek aku kat budak ni, dia ada determination to make his father proud of him, walaupun aku sure, ada yang kurang bersetuju cara dia untuk buat bapanya bangga dengan dia, kenapa tak perform well dalam academic je. Well, banyak cara untuk buat kedua ibubapa kita berbangga dengan kita, dia menyanyi, tak salah pun sebab dia lelaki, suara bukanlah aurat, malah, bukannya future career dia nak jadi penyanyi.

Tasha Idola Kecil 2. Suara dia pun power jugak. :)

Aku baru je tgk performance dia tadi,, Shazlin Idola Kecil 3
and all i can say is, whoah. Mcm dah expert. Tapi aku rasa mak dia hantar kelas vocal lah. Mengalahkan penyanyi popular kat Malaysia ni yang gosip je lebih, suare hampeh. Dan dia juga main gitar dalam salah satu performance peserta lain tadi, which shows that, she is a talented girl.
Jadi sebagai hiburan, Idola Kecil sangatlah best. Tapi, nanti kalau aku ada anak, sama macam Bie, aku takkan benarkan dia masuk program-program macam ni.
NO.NO.NO. ;D
No comments:
Post a Comment