Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

31 December 2010

finally, uni of adelaide :)


assalamualaikum. petang tadi, dalam pukul 4 saje lah cek email. uih,dapat email dari IDP, agent yang handle pasal uni placement segala.

baca ayat first,

"This is to inform you that your sponsor has confirmed your placement to The University of Adelaide"

rasa nk luruh jantung,haha


uih rasa nak menjerit, sebab tak sangka dapat sini. U ni is actually my 3rd choice dlm list of preferences tu, my 1st choice is uni of mebourne and nxt is uni of queensland. mybe bcoz of their names, yg nampak terlalu gah buat aku kecut perut sket utk pergi ke mana2 antara dua U tu. so to be honest ak xmo gi sane. (even uni ni pn one of g8) haha. dat is y im very2 grateful tp be placed in this university, as i know my level vry well, besides the fact that this uni is very2 close to UniSA, which lotsa my friends, future pharmacist will be enrolled.

alhamdulillah, ada ilia, waa, nana, fazril, mirah, kat sana nanti, yg sama kos. yg dari micet pn ada, fakhrul f. and noora. campur ngn budak engin mara rmi je kot serbu sana. haha :D




cnt stop google mapping this whole day, just to see how far we are from each other. zeti, hope that u cn join us in adelaide instead of unsw, so dat it would be easier for us to go merewang di sana. oopppss :) senang nk study juga ngehe

btw, i wana congratulates all my friends from other programs as well, rmi jugak nk felai aussie nnt.



p/s: i guess Sound could be my bodyguard there, dia dpt UniSA. mat salleh pn kecut perut tgk beliau. hahah kiddin,.. dun worry he wont read thissss hehe





30 December 2010

tersilap langkah kot?

dunno whether i've done the right thing or not. maybe i shouldnt but, yeah. masa tak dapat diundur. i shud be more professional handling this kinda thing. i've 'changed' a lot, i guess. just wont let past mistakes happen again. well to be honest, aku agak menyesal. tapi, padan dgn muka aku. sapa suruh.

sori terpaksa berkias. xmo org tahu apa berlaku sebenarnya.

29 December 2010

:)


Serius tak sangka aku akan berdiskusi perkara ini dengan mak dan kakak.

Mula mula macam ni, kakak aku bercerita ada seorang member dia, seorang perempuan boleh dikatakan alim juga minta pertolongan dia untuk memperkenalkan mana mana lelaki untuk dijadikan husband. Kakak tu dah masuk final year, dan dia risau masih belum jumpa mana-mana lelaki. Pastu bung bang bunag bang dia cerita kes-kes lain, rupanya kakak aku ni dah gaya ‘pencari jodoh’. Ramai pulak mintak pertolongan dia. Hahaha.

Eh tetibe terasa lah pulak aku.

Aku: ‘hoi ko perli ak ke hape huh????? =.=

Kakak: ‘betul ni.kalau tak cari sekarang nnt dh x laku’

Cis. Mentang-mentanglah ~~


Tapi mmg betul pn. Hampir semua golongan remaja bercouple, dari peringkat sekolah sampailah institusi pengajian tinggi.

Tapi well. Aku selesa mcm ni. Org tak hot lah katekan.

Dan tadi baru aku tahu mak aku pun risau kat aku kot. Dia kata time ni lah sesuai cari orang. Takut nanti jadi mcm anak member dia. Nak tergelak besar aku, yelah dulu time skolah diorg yg beria tak kasik kapel la hape la. Hahaha. Yelah, mesti mak nakkan yg terbaik utk anak dia. Lagipun melihat kepada populasi perempuan yg byk skrg memanglah merisaukan. Lelaki yg boleh pakai pn berapa kerat je. byk yg taleh pakai jea. Hehe.

But don’t worry mum. Ur daughter is still young whatttt. Baru 19 kot. Hahaha. Masa masih byk!


Btw, menangis sebab lelaki serius menampakkan kita mcm lemah. Bukan apa semalam besfren aku cerita boyfren dia menduakan dia. Kesian kat kawan aku nih, beliau punyalah setia. Cis bedebah punya lelaki. Aku hanya mampu menasihatkan beliau not to think much about him. kalau teringatkan si sia cepat2 fikirkan perkara lain. So konklusinya, baik tak payah ada lelaki kalau asyik duk sedih je kn? hihihi


cinta abadi, cinta hakiki, tentulah cinta pada Ilahi. peace :)


22 December 2010

off to sepang.


jom terbang tinggi-tinggi!!! hujung weekend ni aku gerak ke satu kem - flyhigh

tapi kan ya Allah rasa berat gila badan ni nak bergerak. mana taknya dah nk dekat sebulan terperap kt rumah. makan tido on9 tv, tapi sori sket ek. ada lah jgk buat kerja rumah.

beberapa member dari intec yg turut join adalah zawani, mira, zeti, hanim, waa, afzan, mc ka, ika, dan suwaibah.

dan yg bukan dari intec, iaitu dari ipsah adalah suraya. yang juga merangkap kakak aku. nk gi nz. kalau nak taw kami ni mcm ada chemistry je. sekolah yg dia masuk, mesti aku masuk jgk. dh 4 sekolah tw, sek ren pengkalan tentera, sekolah sri kuantan, mrsm lipis, dan mrsm tgb. nasib baik x ikot dia masuk ipsah. sebab aku memang x ada ciri ciri cikgu. kalau org tanya terus gelabah. yg boleh buat pn jd x boleh. haha

insyaallah byk perkongsian dari senior2 lepas dalam kem ni, dan moga-moga ianya mampu membantu kami yang masih mentah dan memerlukan banyak bimbingan dan tunjuk ajar nnt. :)


p/s: satu lagi tujuan pergi: tambah kenalan nak pergi sana nnt. mana tau, dapat uni sama. senang nak cari accomodation nnt.

21 December 2010

kembung anginnnn



14th - 16th December, aku membawa hati yang lara ini ke Besut, Kuala Terengganu. ececece.
aku baru lepas mengamuk dgn mak, pastu lari gi rumah member. hahaha. sebenarnya memang kami dah plan nak pergi rumah Mc Ka, nak buat BBQ. Mula-mula macam segan jugak dengan keluarga dia, tapi keluarga dia baik gila wa cakap lu. Dan yang paling penting, adek beradek Mc Ka ni macam Mc Ka jugak perangainya. Sengal. Haha. Lawak.

Yang menariknya, kitorg tak panggil mak dia 'mak cik', tapi kitorg pggil 'ma'. Agaknya memang tradisi org kat situ. Waktu gi rumah Ja pun pggil mak di 'ma' jgk. So rasa mcm rapat gila. Haha.

Aktiviti?


jalan-jalan di Pantai Bukit Keluang

mandi manda di Lata Belatan



paling penting, kami cek result SACE sama-sama. pastu time balik masing-masing senyum lebar. mane taknya diorg semua lepas dgn cemerlang esp Ika. Tabik spring lah kat dia. Haha.
itu saja. chow :)


20 December 2010

19th birthday :)


cepatnya masa berlalu, dah 19 tahun aku hidup di atas muka bumi ini.
ada yang berjaya ku capai, ada yang masih gagal
dan alhamdulillah, 2010 mencatat sejarah paling bermakna dalam hidup ini, pabila berjaya mencapai sesuatu yang tidak pernah ku sangka.
syukur ya Allah.

pada rakan-rakan yang membaca entry ini, sejuta kemaafan dipohon sekiranya sebelum ini aku ada melakukan kesilapan, menyakitkan hati dan sebagainya.
sesungguhnya aku hanyalah seorang insan biasa yang tidak mampu mengelak daripada melakukan kesilapan.
dan pada masa hadapan, akan ku cuba untuk memperbaiki diri ini.


x dpt hadiah lgsg dis year, agaknya siblings ak nk balas dendam, sbb birthday diorg dis year ak x kasik hadiah lgsg. sori lah, busy sgt sblm ni, with all assgmnts n tests and i dun hv much time to think what shud i gv u guys ok. anggap sajalah all my treat tgk wayang dan makan2 tu as korg pny birthday present ok. hahaha.



bt no worries, sbb sentiasa ada
hadiah dari-Nya untukku,

salah satunya adalah keluarga aku :)
terima kasih ya Allah

19 December 2010

vote jgn x voteee

salam.
sesiapa yang terbaca entry ini, mintak tolong vote yea,
ni link dia,
bukan aku yang join, sekadar nak tolong bakal abang ipar. tq :)




latest pic, dah lama x upload gmba sendirik.haha


17 December 2010

alhamdulillah ya Allah :)


results are outtt!!!


Dan Dia memberi rezeki kepadanya dari arah yang dia tidak menjangkakan. Dan sesiapa mempercayakan (tawakal) kepada Allah, Dia akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan-Nya (65:3 )



terima kasih ya Allah.

Marilah sama-sama melakukan sujud syukur bagi memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada Allah.


and, im very proud of my batch, they are just too awesomeeee

89% got TER above 85

dengar cerita kami pecahkan rekod 8 tahun Ausmat. haha



Alhamdulillah again :)





13 December 2010

haiya

sori tak bermaksud tadi. jangan salah faham. maaf ;(




result dah nak keluar. anda gementar? aku dah ketaq lutut




sejak akhir-akhir ni jadi terlalu sensitive. adeh.




rasa tak sedap hati. patut pergi ke x? cuma takut smthng happens while in the journey.




chow chin chow.

11 December 2010

yes3!


yesss!akhirnya berjaya jugakkkkkkk

kisahnya macam ni.aku tertinggal pen drive kat rumah, so, aku terpaksa save dalam external hard disk aku, untuk di print memandangkan time tu printer aku habis ink. aku kurang gemar meminjam barang orang, apetah lagi aku suka buat kerja last minutes, jadi save jelah pada medium apa yang ada.

alkisahnya, aku cucuk pada usb port pada cpu di koop. dushhhh. aku tak dapat bukak file. aku pun pergi library. dusshhhh. x dapat bukak lagi. balik kelas. rasa nak nangis, esaimen x print lagi. nasib balik, HB ada. dia cakap, file tu tak hilang. cuma dihide oleh virus2 bedebah. dia pun, buatlah, dan dapat jmp balik file aku tuh.

malangnya, aku lupa aku ada 2 partition,dan Hafiz cuma buat untuk satu partition. yang satu lagi partition penuh dengan segala mak nenek movie yg aku belum habis tgk lagiiiii T.T. jadi aku pun tanyalah ramai orang, tapi x dptt2 nk unhide balik.

yg geramnya, folder2 dalam tu kena hide, bukan delete. dia makan capacity oo. so rasa rugi sangat2. aku try delete semua, tapi sebenarnya aku cuma delete shortcut, segala yg aku simpan masih ada sebenarnya. so, tadi hati aku terdetik nak tanya RAZMAN LOP.

pastu, jadi,,wa cakap luuu. terima kasiiiihhhhhhh loppppppp :)))) lebiuuuuu.hahaha. jadi wa nak share, ni cara2nya.


bukak notepad
copy bende bawah ni:

attrib -r -a -s -h /s /d

file>save as
file name = a.bat
save as type = all files

copy file yg di save ke dalam hard disc (depan skali)
run & tunggu
kalo tak boleh juga, maknanye virus tu dah ada kat laptop
kene hilangkan dulu virus tu... setakat ni, antivirus avast je yg bleh


hehe.seronoknya rasa:)



10 December 2010

:)


movie dan movie lagii. bwahaha


wa belanja adek beradek wa tgk Narnia smlm. ngehee.

p/s : suka tgk wayang kat GSC, Berjaya Megamall, sebab dapat RM6 je kalau ada student card. murah gila.



case 39 besssss.mendebarkannn



wa ketinggalan. baru nak tgk Lagenda Budak Setan. haha ;(



saje nak promot siblings wa. sorg tertinggal, amin. dia sakitt skrg. semoga cepat sembuh :)


07 December 2010

aaaaaa miss ma lappyyy muahxxx

petang ni wa nak gi kedai komputer yg baiki laptop wa.
komfem, internal hard disk rosak.
wa kene tukar baru, total RM209.
gila wa pokai, kene wat muka tak malu mintak duit kat ayah.
sepatutnya dah lama boleh ciap
tapi mintak dia tgu wa dlu,wa nak bagi cd window ori.
tak reti buat,wa buta it.
dulu pun pak sedara yang buat.

'Jika anda mengalami masalah dimana tiba tiba komputer anda hang, biasanya kita akan reset komputer atau off kan komputer dan start semula. Tindakan reset komputer berulangkali boleh menyebabkan hard disk mengalami bad sector dan rosak. Cari punca mengapa komputer hang dan atasinya supaya hard disk anda tahan lebih lama'


Apakah dia `Bad Sector'

`Bad Sector' merujuk kepada sektor atau bahagian pada cakera (disk) yang telah rosak, biasanya secara fizikal. Antara punca-punca yang menyebabkannya samalah seperti yang telah disebut di dalam soalan sebelumnya (rujuk di atas). Kerosakan fizikal ini juga boleh disebabkan oleh hentakan yang kuat pada cakera, misalnya jika terjatuh ataupun terdedah kepada medan magnet yang tinggi. Berbanding `file error', `bad sector' biasanya bersifat kekal dan tidak dapat
dihilangkan. Dalam sesetengah kes, ianya dapat dihilangkan dengan membuat `low level format'. Tetapi langkah ini ada risikonya kerana ia akan menghilangkan kesemua data pada cakera keras, dan ada kemungkinan cakera keras anda tiada dapat digunakan jika tidak kena caranyaIa tidak boleh diperbaiki dengan perisian antivirus, namun jika anda merasakan ianya adalah akibat virus, anda boleh cuba mengesannya dengan perisian-perisian antivirus.

Kerosakan (errors) pada fail di dalam cakera keras komputer adalah sesuatu yang biasa berlaku dan memerlukan pemeriksaan yang kerap. Keadaan bekalan elektrik yang tidak stabil dan mempunyai kelemahan `random electrical noise' adalah antara punca utama masalah tersebut. Ia juga mungkin disebabkan oleh perbuatan menutup (off) komputer sesuka hati tanpa `shut down' dengan betul kerana ia mengakibatkan terjadinya satu kejutan elektrik kecil kepada cakera keras dan boleh merosakkannya.
Masalah seperti ini dapat dikurangkan dengan memasang `Auto Voltage Regulator' (AVR) ataupun `Uninterruptable Power Supply' (UPS). AVR boleh digunakan untuk menstabilkan voltan bekalan elektrik manakala UPS boleh diguna untuk menyediakan bekalan elektrik sokongan sementara (selama beberapa minit atau jam) semasa bekalan elektrik terputus.

source : sini

jadi aku mengaku,laptop aku selalu x properly shut down.
lepas ni,aku janji aku akan jaga lappy aku sebaiknya , :)
kene bebel ngn ayah tadi ==




03 December 2010

haha :)


Aku kene tag lagi. Kali ni, daripada teman tersayang, Siti Zulaiha

1. Apa benda paling penting dalam hidup korang?
Laptop dan Handphone. Sangat-sangat penting. Haritu masa hilang phone, harini hilang, besok terus beli baru. Padahal tadek la guna sangat pun =.=


2. Benda terakhir yang korang beli guna duit korang?
Coconut Shake. Beli kat kampung harituh.

3. Dimanakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?

Rumah aku je. Tak payah nak grand-grand. Biasa sudah.


4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?

Tidak.


5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?

Selagi beliau setia dan tak curang. Haha!


6. Di manakah korang selalu jumpa kekasih korang?

Tak jumpa. Haha.

7. Novel/buku/majalah terakhir dibeli?




8. Apakah nama penuh korang?

NUR SHAFAAH MOHAMAD SADERI



9. Antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra?

My mum. But I do love both :)



10. Namakan orang yang betul2 korang nak jumpa dalam hidup korang?

Our Prophet

Nas Muammar Zar aka Abu.


11. Adakah korang basuh baju korang sendiri?

Kalau kat asrama, yes. Kalau kat rumah, nope. Kadang-kadang je.



12. Dimanakah tempat yang betul2 korang nak pergi?

Makkah, tunaikan haji.



13. Pilih salah satu, peluk atau cium?

Nak makan. Haha


14. Beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag?

1. She’s a nice, caring and sweet person. And, she’s unavailable now. Hahaha.

2. Never knew that she was an athlete before, olahragawati sekolah tu. Wow,

3. Siti sangat suka tgk wayang. Tengok sajalah blog dia. Penuh pasal movie je. Haha.


15. 5 benda yang paling disayangi dalam hidup anda?

Laptop, Phone, My Sony Bean Mp3 Player (even dah rosak T.T), eye liner, dan jam tangan pemberian ibu. Satu lagi, Graphic Calculator aku. HAHA. Beli pakai duit sendiri, mahal gila babeng. RM450. Dan sekarang tersadai je.


16. Lagu yang paling anda suka dan selalu dengar?

Tinggal kenangan by Saleem. Dan sangat suke dengar lagu by The Script. Suara vokalis dia unik.



17. Bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas?

20 December 1991. Sambut kat rumah saje. Haha.



18. 5 rakan Blogger yang korang nak tag a.k.a suspek2 yang perlu di cari...

- Suraya ( nah, buatlah. Blog ko dah bersawang la weh )

- Hanis Amelia. Ko pulak kene buat tag ak kali ni. Haha.

- Zetty. Aku tw ko tadek keje. Jadi ape kate kau buat.

- Amar Zainuddin, ex-klasmet terchenta. Haha.

- Bee, ex-housemet tersayang.


i guess that's all babeee. :)