Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

31 May 2010

T.T

kenapa susah sangat nak focused ni?

esok pergi library




yeah.LIBRARY

MyEm0.Com

KENAPE RAKAN-RAKAN AKU RAJEN SANGAT HUH????????????

pemuisi jalanan 2



Resah bila hati gundah

Fikiran pusing memikirkan benda sama

Anjakan paradigma kononnya mampu merubah

Hakikatnya masih terpenjara tetap di takuk lama

Tapi takku biar musuh durjana ini

Membataskan diri mengecapi kemenangan hakiki



temerloh aku datang :)

okies.pada 15-18 june (x konfem lagi) aku akan menjejakkan kaki ke temerloh setelah bertahun lamanya tak pergi
dan aku akan bertemu dengan kawan-kawanku yang begitu best
i luv them so much
they brighten up my days kat lipis n tgb

let me describe one by one:

NUR HIDAYAH BT ANUAR: roomate aku semasa form 5.sangat cool sangat best.die kutuk aku ape tah then aku kutuk die doyot,aku ejek die gemok walaupun tak.kami tak pernah makan hati antara satu sama lain

NUR HAMIZAH MAD FAZIL: waktu kat lipis kami tak rapat pun.aku takot nak approach sebab mulut die laser sket.rupenye die sangat bessssss.n die ni sangat up to date.ask her anything n she'll know

AMAL AZIMAH AHAMAD: best.same best ngn sepupu die kat intec,anem.suke bace novel.anak tunggal.suke bercerita.dan cool :)

SITI RAZANAH BT ABDUL RAHIM: die ni alim sikit.so tak ada gambar dia dalam facebook sorang-sorang.die yang kat belah kanan,pakai tudung kaler cream.hebat dalam pelajaran dan wakil pelajar kat matrix.tak rapat sangat.tapi sama sekolah for almost 9 years.n she'll travel to temerloh 2gether with me :)

MAISARAH CHE MAT: mai sorieee amek gambar ni walaupun belambak lagi gambar hawwt ko yg lain.baik juga especially sms form 4,kitorg sangat rapat bersama2 dayah.tiap2 malam kami akan beli di cafe.dah la balik awal selalu. =.=

AMALIA CHE AZHAR aka uya: tak rapat sangat.tapi ok la.die sangat cantik bile senyum sbb mata die akan sepet giler.pandai juga :)

30 May 2010

learning new thing

i learn new thing today and im very glad that i'd learnt it
petang tadi aku follow my parents pergi rumah Pak Cik Fauzi dan Mak Cik Fizah
sebab next week is their son's wedding
so masa aku datang tu kak long tengah buat mende ala bonzai ni
n the picture above is hasil tgn aku sendiri
walaupun sakit tgnku buat mende ni,
tapi aku berbangga dapat buat dengan baik :)

the materials are very simple
hanya perlukan dawai keemasan (silver pun ok :))
dan manik
depends nak colour ape,n better beli yang shining
yeah sebekas biru in the pic costs RM 19.90
it looks kinda expensive but it worth it

it looks tough but actually it's very easy
the pic above is the process where i was trying to make one of its sepal

setelah 3 kelopak dicantumkan

saje pakai lain-lain colour :)

setelah dicantumkan
bergantung kepada kita mahu berapa banyak kelopak
masukkan dalam pasu
dan isi simen
hehehehe
aku pegi rembat waktu tu Pak Cik Fauzi tengah gaul simen

ni la beberapa hasil yang lain
kat belakang tu gambar along grad
n her hubby
die punya hubby pn buat jugak
hehehe

semua ni along yang buat.hebatkan?
dan belambak lagi kat dapur

aku buat satu rasa kebas dah tgn
bukan senang taw nak belit dahan

BIO L

i try to find sources for HUMAN AWARENESS ESSAY via the internet
my friend suggested me to find book by downloading it using e book
but i failed to do so
i've never using it before so i face some difficulties
i also trying to find articles and journals
n of course,articles is easy to look for
n for journals i need to look deeply on the topics
uh ya
my topics is

ORGANIC FARMING IS BETTER THAN CONVENTIONAL FARMING

one of my classmates nearly done the same topic as me
yeah but i already book it first
i didn't meant to be cruel but,
i think this topic is easy compared to other topics

n i feel like to vomit searching for them
chow chin chow

SRT 2

i planned to do assignments last night
but i failed

semalam rumah kami black out
i couldn't do anything,so i get to bed earlier
yeah and i hate to wake up early
i slept for almost 12 hours~lalalala~
hahaha

kenapa aku sukee on9?
coz now internet kat rumah kami wireless
we do not have to wait for our turnnn macam dulu heeeeee
lalalala
dat's y i just love to surf the net :)

29 May 2010

..::assignments mode activated::..

i would like to start doing my assignments with SOCIAL RELEVANCE TASK,which is for chemistry subject.the topic that i've choose is;

ASPARTAME
DOES THE SWEET TASTE WORTH THE HARM?

aspartame is basically an artificial sweetener
the danger of aspartame has been identified since 1980's
but the use of this chemical still be allowed nowadays,esp in carbonated drinks,jams
so y?

this industry worth billions of American Dollars,so they want to keep their profits by keeping the truth behind aspartame's dangers hidden from public

we'd done presentation in class,on our resources to do the research
n i'd totally screwed up while presenting
hahahaha

for this second task,i need to include problem statement,solutions,and reasons behind the solutions

so that's for now

so,don't disturb

MyEm0.Com

or u'll find ur fate the same as this pity mosquitoe
hahaha :)

takde keje

bila jiwa kebengangan,

MyEm0.Com

hahaha~

MORNING :)

pemuisi jalanan

Mudahnya berbicara

Bukan kau yang rasa

Bukan kau yang menderita

Walau wujud sekelumit rasa itu

Takkan ku biarnya menguasai diri


Aku jua punya harga diri walau tak seberapa

Yang kian luntur saban hari

Semuanya salahku sendiri

Mujurlah wujud secebis keinsafan diri

Membawa diri bersedia menghadap Ilahi


Hatiku pernah bergolak

Sungguh pedih ketika itu

Masa seolah sengaja lambat berlalu

Aku cuba untuk menghadapinya sendiri

Namun gagal walau cuba ku gagahi

Lemahnya diri ini

Ternyata keluarga dan teman

Pendengar setia hati yang luka ini


Kini tidak lagi

Aku bukan insan seperti dulu lagi

Kian tenang hari ke hari

Melalui hari-hari dengan senangnya hati

Tiada lagi keluh kesah di hati

Semua ini apabila aku berjaya melupakan insan ini

Alhamdulillah ya Allah


Pergi kau dari hidup ini

Insan kerdil ini tidak mahu memori lamanya

Bertandang kembali

Jangan kau ungkit kisah silam kita

Yang penuh kepahitan berbanding manisnya

Usah kau kembali walau dengan kemenangan

Kerana ternyata aku

Aku.....Aku

Sudah berjaya melupuskan kau dari ingatan

Kosong....Kosong


28 May 2010

sheet

full of sheetttttttttt!!!!

i've been waiting for almost 3 days for the movie to finish downloading

but the movie is full of shit!!!!!!!!!

at first i saw it has no subtitle.but it's ok coz i can improve my listening skills

low quality of the video

but when the movie is being translated to spanish instead of english,i damnly disappointed dude

watcha doin?


i seldomly saw some of my friends on facebook,and they even rarely update their blog

i'm wondering what do they do during this hols?

are they finishing the assignments?

oh God.please no

coz i've not even started yet :(

p/s: currently waiting for movie 'Percy Jackson' to finish downloaded.i'm gonna watch it tonight :).actly i'd watch it at cinema,but it's never be a fault to watch for the 2nd :)


cabaran

okies.sekarang saya mahu berbicara,perbezaannya belajar di dalam dan luar negara.mungkin belajar di luar negara nampak kewl,tapi adakah pelajar di luar negara berasa begitu juga?mungkin secara kasarnya nampak mereka begitu enjoy,terutamanya bila melihat gambar-gambar mereka di facebook,tersenyum keriangan berposing di merata-rata tempat tanpa mempedulikan orang yang lalu lalang.hakikatnya,mereka terpaksa mengharungi pelbagai cabaran dan rintangan di negara orang.ini adalah berdasarkan pengalaman-pengalaman seniorku yang berada di sana;

  1. Solat.di negara bukan Islam,sukar mahu melihat kewujudan masjid-masjid dan surau-surau seperti di Malaysia ini.ada satu universiti di Australia mendirikan satu tempat khas untuk beribadah,tapi bukannya untuk Muslim sahaja.kesemua agama boleh menunaikan ibadah mengikut keagamaan masing-masing.Al Quran,sejadah,ditempatkan sekali bersama-sama Bible.maka penganut berlainan agama akan bergilir-gilir menggunakan bilik tersebut.ketiadaan surau menyebabkan ada senior yang sembahyang di tepi tangga yang lapang.tapi apa yang penting adalah melaksanakan perintah Allah.selain itu,Austrlia mempunyai 4 musim.aku tak sure waktu solat apa yang akan jadi begitu singkat dalam musim apa,tapi senior ni harus berkejar-kejar menunaikan solat sebab waktu tu kuliah ada.
  2. makanan.apabila berada di negara bukan Islam,kita perlu lebih berhati-hati dalam bab pemilihan makanan.ada restoran makanan Malaysia di sana seperti nasi lemak dan teh tarik.tapi harganya.pergh.mahal.bukan itu saja,di Australia harga beras adalah begitu mahal.maka pelajar-pelajar Malaysia di sana lebih gemar makan spaghetti yang jauh lebih murah (mcm manalah orang yang kuat makan macam aku nak survive?=.=")
  3. racist.golongan menakutkan yang masih wujud.hehe.lecturer aku mintak supaya kitorg jangan keluar malam2,sebab pernah ada senior yang dah pernah kene attack.dicurahkan arak ke badanya.kesian.huhuhu
  4. tutorial.kumpulan kecil,dalam 10 orang.mungkin ada dalam 1-2 orang Malaysia.dan seperti yang kita tahu mat salleh ni outspoken.maka pada kelas ini selalunya orang Malaysia kebiasannya akan mendiamkan diri padahal dalam otak idea sampai nk overload.hahaha.so mereka mencari inisiatif lain untuk interrupt,seperti mengangkat tgn misalnya.
so.kenapa aku begitu mahu fly sedangkan begitu banyak halangan dan cabaran yang terpaksa dihadapi di sana.

  1. berita aku fly dah dicanang satu kampung (ni adalah masalah biasa pelajar yang membuat persediaan ke luar negara)
  2. pengalaman tersebut akan mematangkan individu.dan kesemua kepayahan dan kesusahan yang ditempuhi perit pada awalnya,tetapi pasti manis di pengakhirannya.dan inilah yang membuatkan mereka berbeza dengan graduate Malaysia yang lain.mungkin kadar gaji local and oversea graduate sama,tetapi pemikiran mereka jauh berbeza.
maka aku begitu bercita-cita untuk belajar di negeri orang.dan aku mengharapkan Allah akan mengabulkan permintaanku ini.aku bukan seperti keluarga rakanku yang lain,selalu bercuti di luar negara.keluarga kami tidak pernah menjejakkan kaki ke negeri orang,kecuali ayahku pernah ke Rusia atas urusan kerja.jadi aku?aku berharap.aku akan melakukan sehabis baik.dan jika aku tidak lepas aku tetap redha.kerana Allah telah menulis apa yang terbaik untuk hambaNya yang kerdil ini.sekian ? :)

27 May 2010

reminder for me

yeah.i noe i waste my precious time a lot

especially for facebooking,blogging,watching tv

but for tomorow i think i've to stop!!

do my assignment first~

only then i can on9 as much as i could :)

harap2 berjaya okies

sekadar renungan

status seorang rakanku di facebook,

Rasul tidak pernah mengajar dendam, sebaliknya Baginda mengajar untuk bersabar dan memaafkan. Semasa Mekah ditawan, tidak ada seorang pun yang dihukum kerana menghina Baginda sebelum itu.


Baginda pernah dihina, dikeji, difitnah, dibaling batu dan tahi, dipijak di kepala, diugut bunuh, ditindas, tetapi tidak sekalipun baginda membalas, malah kebaikan yang dipulangkan.


so the moral is,if someone has bad intention to us, jangan dibalas balik kejahatannya.kerana tidak ada bezanya kita dan dia sekiranya kita cuba membalas dendam.we don't have the right to do so,sebab that is between Allah dan dia.so kita?banyakkan bersabar. sabar kan separuh daripada iman riteeeeee???they can do anything they want,pijak kepala kita or whatsoever but bear in mind that,hidup di dunia hanya sementara.

tulis dan terus menulis

nampaknya dalam beberapa hari ini aku begitu aktif menulis.memanglah.aku suka menulis.dulu aku pernah ada diari.dan aku simpan bawah katil.tapi ada satu hari tu,aku buka pintu bilik dan aku ternampak kakak aku baca diari aku!terus aku koyakkan diari itu.

dan semasa sekolah menengah.aku tulis dalam selimut.pakai lampu alarm clock sbb kene lights off pukul 11.lepas tu simpan dalam kotak rahsia.yang menarik bila menulis diari,rasa seronok bila baca balik tulisan tersebut.

dan sekarang.aku mahu menulis sepuas mungkin
menulis apa saja yang terlintas di kepala
dan luahan dari dalam hati

bersyukur


Allah berfirman,

'Sekiranya engkau bersyukur, maka kami akan menambahkan lagi rezekimu, namun sekiranya kamu kufur ketahuilah sesungguhnya azab Kami amat pedih'

Aku bersyukur kerana dikurniakan Allah pelbagai nikmat,daripada kecil sampailah besar.UPSR 5A, PMR 8A DAN SPM yang cukup-cukup makan.dapat offer di MRSM KUALA LIPIS, kemudian further my studies kat MRSM BITARA, iaitu MRSM TUN GHAFAR BABA.dan sebelum keluar result SPM aku dah sambung study kat Universiti Teknologi Malaysia.dapat pula result baik di UTM, iaitu 3.53.tak cukup dengan itu dapat pula offer sambung pelajaran di Australia.semua itu adalah rezeki yang dikurniakan Allah pada diri yang kerdil ini,dan aku bersyukur ya Allah.

bukan itu saja,aku ada family yang sangat caring.kami taklah sekaya orang lain,tapi our relationship sangatlah closed to each other.aku ada seorang rakan.mungkin family dia kaya.tapi parentsnya don't spend much quality time wif her siblings.mcm dalam tv pulak.but it's reality.

n friends.they're nice :)

despite all the good things i get in my life,i admit there's still some weaknesses existed.the best example,im not good in sports though i physically look like an athlete.n some other things that should not be mentioned here.

back to all the 'nikmat's i get from Allah,yeah i admit sometimes i feel proud of it.riak takbur semua ada.kadangkala mulut menyebut Alhamdulillah tapi hati penuh perasaan riak.so kadangkala when i realized the bad feeling of riak i closed my eyes tightly,n i try to bertahmid as much as i could.tu kalau aku sedar.kalau tak aku akan terus saja melayan perasaan itu.

kadangkala aku tak bersyukur.contohnya masa dapat result ielts.waktu solat aku memohon supaya dapat lepas,tak payah repeat.6.5,cukup2 makan saja pun tak apa.bila dapat result,aku dapat 6.5.mula2 bersyukur yang teramat,bila nampak ramai orang lain dapat tinggi2 aku mempersoalkan.rasa patut dapat lebih dari 6.5.itulah manusia.aku.tak bersyukur.

ALHAMDULILLAH :)
ATAS SEGALA NIKMAT KURNIAANMU YA ALLAH

26 May 2010

kewl


yeah.i noe.i spent too much time blogging.
but it's holiday dude~
if im not active now,bile lagi kan?

Nur Hamizah Mat Fazil

nih kawan baik aku.kami dah tak berjumpa for almost 2 years.n i feel excited to meet her back.
she's willing to come from jengka n i appreciate that much okies :)
dah lame x berjumpa ni banyak la topik2 hangat dikeluarkan
sempat juga mengutuk sorang due.kui3
maaf
heheheheeheheheheh

malu rasanya aku je yang asyik makan
mula2 pegi baham snack plate kat kfc
then jalan2,singgah kat deli country
baham tart telur,cream puff ngn brownie bersama2 milo ais
adeh =.="
duit aku habis untuk makanan saja.sokmo gitu.huuuuu

kitorang tgk cite iron man
aku kasik 3.5/5 saja
sebab ade unsur2 ngantuk sket smase aku movie ni.adei
orang kat sebelah aku ciap tertido
dan yang tak boleh blah ciap berdengkur lagi~hahahaahha
btw i'd great time wif ya,luv ya very much :)

MyEm0.Com





23 May 2010

angkut barang

aku hantar barang-barang aku kat blok 4,sebab blok aku akan direnovate nant.hari sabtu pergi ok lagi.datang pagi tadi,mcm ni keadaannya :

aku pun cuba mencari ruang yang sesuai untul letak barang-barang berharga aku tuh.dan alhamdulillah jumpa juga space untuk letak barang aku walaupun keadaan dalam bilik tuh dah crowded semacam.actually aku rase ramai lagi boleh isi dalam bilik tuh.ni sebab ramai yang main letak saje.cube susun.tak la makan space sangat.

ni barang-barang aku.kenapa banyak semacam pun aku tak tahu lar.seingat aku mase aku datang awal tahun aku cuma bawak 2 beg bagasi,dan satu comforter.tp sekarang?banyak pulak barang jadinya.adeh.tak pasal2 saket tulang belakang dan kaki aku naik tangga 3 kali.

part yang terbaik adalah waktu aku nak hantar trolley.dah la berat semacam,pastu dah sampai kat pondok guard aku try sedaya upaya untuk tolak handle die supaya boleh disandar ke dinding.tapi tak dapat juga.berpeluh-peluh ni,macam-macam posisi aku buat.pastu aku give up.nak gi ambil student ID.waktu tu pak guard tadek.time pusing,ade sorang mamat tiba-tiba menjelma.itu adalah pak guard!rupenye die duk skodeng aku.sengal punya brader.pastu gelakkan aku pulak tuh.tapi papepun aku bersyukur dah ciap kemas barang.esok boleh balik :)

shopping dan shopping lagi :)


hari ini hari ahad.aku plan tak nak keluar mana-mana tapi nampaknya aku gagal!aku keluar ke pkns,plaza alam sentral dan sacc mall juga :).almaklumlah.bosan tahu duduk dalam bilik.berkurung saja.aku plan tak nak shopping banyak-banyak.tp nampaknya aku gagal.tp ok je kot.sebab aku belikan baju untuk adek-adek aku :)

same pattern,but differ in colour.blue for ikah n black for alin

ini baju aku.tertarik dengan coraknya kat tengah.cantik kan?

bawah ni pula baju amin yang debab itu.besar bajunya.harap-harap aku padan amin oiii.

jeng3.kasut baru.selesa dan cantik bagi aku :)

selendang baru juga.sudah lama aku mengidam selendang purple tahu.

aku tak tahu apa namanya.tp mende tu yang letak kat crocs.aku amek yang bunga matahari.kah3.

ratu shopping bergambar :)

wah.pose dengan duit ya.

walaupun penat tapi aku berpuas hati.dapat juga beli baju untuk adek2.sebelum ni jangan harap aku nak bali untuk diorang.hahaha!papepun i hope u guys are goin to like it bebeh

rindu pada sahabat ini

bagi aku kawan sangatlah penting dalam hidup ini :)


mentang-mentanglah cuti,makin rajin pula aku menulis yer :)

oh ya.aku ada seorang rakan.sekolah sama.mrsm tgb.kitorg x pernah bercakap kat sekolah.kenal masa akhir tahun lepas saja.suka sangat berkawan dengannya.sebab dia sangat educated.semua info ada dalam kepala otaknya.boleh dikatakan genius kot.2nd dari 400++ students.

apa yang aku tak faham aku akan rujuk padanya.he's such a good teacher.dia akan cuba sedaya upaya buat orang faham.seronok berym dengannya tapi kadang2 aku lost.sebab die keluarkan topic yang aku sendiri tak tahu apa kisahnya,macamana nak balas komennya.adeh.tapi dia faham.sbb aku cakap,aku ni bukan jenis yang rajin membaca.tak banyak perkara aku tahu.

aku pernah tanya dia soalan, " carboxylic acid ngn alcohol mane lagi soluble in water ek?" waktu tu kelasmet aku kecoh nak mencari jawapannya.thanks bagi jawapan,ciap dengan bukti lagi.haha.i showed it to my classmates.but some of them didn't believe me,sbb sources yang aku dapat tu bukannya dari textbook.dia cakap carboxylic acid.tp ade membangkang kate alcohol.akhirnya jumpa jawapan kat kertas soalan senior,jawapannya memang carboxylic acid macam yang dia katakan.

itu baru sikit contoh yang aku kasi tentang dia.

malangnya,dia ini seorang yang panas baran.pernah dia belasah budak sampai berdarah mukanya.aku tak salahkannya sebab dia datang dari broken family.tapi masalahnya dia marah kat aku sampai putus kawan disebabkan perkara kecil saja.dan i yang suppose to be mad dalam hal itu.aku hanya bergurau.he's too sensitive.aduh.rasa kecewa kehilangan kawan.kenapa dia boleh berfikir jauh,dalam pelajaran,isu semasa,tapi perkara kecil macam ni tak dapat nak handle?this is just a small matter,y t8 it too serious?

maaf kerana membuatkan kamu marah.maaf.maaf maaf.sejujurnya aku rindu kamu ya.:).seronok dapat berYM dengan kamu dan share problem dengan kamu terutamanya sewaktu aku tension dalam study.kamu sangat baik.kesal sangat sebab kehilangan kamu.i noe u block me in fb.u can say anything to me,tak mengenang budi ke whatsoever,yang penting aku mahu kamu tahu, yang kamu adalah salah seorang kawan terbaik buat aku.aku mendoakan semoga kamu berjaya mencapai cita-cita.yeah.i noe u can.

edit gambar


aku bukak facebook sorang kawan nih.dan aku tgk profile pic die mcm neh.terus aku tertarik.aku pergi kat photobucket,tgk-tgk ade,boleh buat.yeyeay.so ak tiru kawan aku buat style mcm tuh.3 picca sama,cuma edit position sket.then buat blur sket untuk mengurangkan kecacatan then, ciap!!!sukenye.internet pn laju nih.hihihi.oh ya.yg dua atas ni tak cantik sgt kot.age satu lg yg ada 25 picca but sorry +(.all the pic gamba free hair ler.so i can't show it here.but that pic is the best!i try to m8 it looks old,but stil maintaining lil bit of its colour.terus i set it as my desktop background.hahaha

sekadar berkongsi

yang ditengah-tengah itu ayahku.baru sahaja selesai kursus kat Terengganu. Alhamdulillah. ayahku sungguh bersemangat untuk belajar sedangkan anak-anaknya macam ular sawa malasnya.i'm glad to c u back abah..tak payah berulang alik tiap-tiap minggu.memenatkan saja. but then u stil have to move there because your workplace have been change to Terengganu. i don't wana leave Kuantan. tak tahulah macamana kehidupan tanpa Berjaya Megamall.East Coast Mall.Kuantan Parade.Kompleks Teruntum.kat mana maw shopping maa.

ulat ini gembira nampaknya.segumbira hatiku yang akan bercuti sebulan.lama rasanya tak rasa rilex macam nih.tapi aku tak boleh rilex sgt.kene study juga.struggle sikit.kamu itu bukan bijaknya seperti orang lain tahu.

macamana agaknya result final sem 2 aku yerk.

malay studies: tak cukup masa.kompem rendah
math: bagi 5 jam pn memang takkan cukup kalau namenye pn x reti nk buat
biology: yg nih aku confidence sket.sebab jawab penuh.tapi entah betul entah tidak jawapan aku.entah2 lecturer tak terima.hihi
chemistry: try jawab dengan kewl.tp akhirnya tak sempat.dan aku terkonpius sebentar dengan saturated n unsaturated fat.plant fat ke plant oil?kah3.
esls: tulis saja apa yang ada dalam kepala gua.markah kompem mcm besa.haha