
Allah berfirman,
'Sekiranya engkau bersyukur, maka kami akan menambahkan lagi rezekimu, namun sekiranya kamu kufur ketahuilah sesungguhnya azab Kami amat pedih'
Aku bersyukur kerana dikurniakan Allah pelbagai nikmat,daripada kecil sampailah besar.UPSR 5A, PMR 8A DAN SPM yang cukup-cukup makan.dapat offer di MRSM KUALA LIPIS, kemudian further my studies kat MRSM BITARA, iaitu MRSM TUN GHAFAR BABA.dan sebelum keluar result SPM aku dah sambung study kat Universiti Teknologi Malaysia.dapat pula result baik di UTM, iaitu 3.53.tak cukup dengan itu dapat pula offer sambung pelajaran di Australia.semua itu adalah rezeki yang dikurniakan Allah pada diri yang kerdil ini,dan aku bersyukur ya Allah.
bukan itu saja,aku ada family yang sangat caring.kami taklah sekaya orang lain,tapi our relationship sangatlah closed to each other.aku ada seorang rakan.mungkin family dia kaya.tapi parentsnya don't spend much quality time wif her siblings.mcm dalam tv pulak.but it's reality.
n friends.they're nice :)
despite all the good things i get in my life,i admit there's still some weaknesses existed.the best example,im not good in sports though i physically look like an athlete.n some other things that should not be mentioned here.
back to all the 'nikmat's i get from Allah,yeah i admit sometimes i feel proud of it.riak takbur semua ada.kadangkala mulut menyebut Alhamdulillah tapi hati penuh perasaan riak.so kadangkala when i realized the bad feeling of riak i closed my eyes tightly,n i try to bertahmid as much as i could.tu kalau aku sedar.kalau tak aku akan terus saja melayan perasaan itu.
kadangkala aku tak bersyukur.contohnya masa dapat result ielts.waktu solat aku memohon supaya dapat lepas,tak payah repeat.6.5,cukup2 makan saja pun tak apa.bila dapat result,aku dapat 6.5.mula2 bersyukur yang teramat,bila nampak ramai orang lain dapat tinggi2 aku mempersoalkan.rasa patut dapat lebih dari 6.5.itulah manusia.aku.tak bersyukur.
ALHAMDULILLAH :)
ATAS SEGALA NIKMAT KURNIAANMU YA ALLAH
No comments:
Post a Comment