Serius tak sangka aku akan berdiskusi perkara ini dengan mak dan kakak.
Mula mula macam ni, kakak aku bercerita ada seorang member dia, seorang perempuan boleh dikatakan alim juga minta pertolongan dia untuk memperkenalkan mana mana lelaki untuk dijadikan husband. Kakak tu dah masuk final year, dan dia risau masih belum jumpa mana-mana lelaki. Pastu bung bang bunag bang dia cerita kes-kes lain, rupanya kakak aku ni dah gaya ‘pencari jodoh’. Ramai pulak mintak pertolongan dia. Hahaha.
Eh tetibe terasa lah pulak aku.
Aku: ‘hoi ko perli ak ke hape huh????? =.=
Kakak: ‘betul ni.kalau tak cari sekarang nnt dh x laku’
Cis. Mentang-mentanglah ~~
Tapi mmg betul pn. Hampir semua golongan remaja bercouple, dari peringkat sekolah sampailah institusi pengajian tinggi.
Tapi well. Aku selesa mcm ni. Org tak hot lah katekan.
Dan tadi baru aku tahu mak aku pun risau kat aku kot. Dia kata time ni lah sesuai cari orang. Takut nanti jadi mcm anak member dia. Nak tergelak besar aku, yelah dulu time skolah diorg yg beria tak kasik kapel la hape la. Hahaha. Yelah, mesti mak nakkan yg terbaik utk anak dia. Lagipun melihat kepada populasi perempuan yg byk skrg memanglah merisaukan. Lelaki yg boleh pakai pn berapa kerat je. byk yg taleh pakai jea. Hehe.
But don’t worry mum. Ur daughter is still young whatttt. Baru 19 kot. Hahaha. Masa masih byk!
Btw, menangis sebab lelaki serius menampakkan kita mcm lemah. Bukan apa semalam besfren aku cerita boyfren dia menduakan dia. Kesian kat kawan aku nih, beliau punyalah setia. Cis bedebah punya lelaki. Aku hanya mampu menasihatkan beliau not to think much about him. kalau teringatkan si sia cepat2 fikirkan perkara lain. So konklusinya, baik tak payah ada lelaki kalau asyik duk sedih je kn? hihihi

3 comments:
x semestinye prkahwinan yg bhgia tu initiated by cinta. ape2pun have faith. jodoh tu di tgn Allah
p.s.: eh kongsi sikit ape dpt kat fly high.. ngee
yerp betul2 ;)
insyaallah kalau ada masa terluang aku tulis entry pasal ape yg ak dpt kt flyhigh k.
paah, kau punyer bila nak expose?
Post a Comment