Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

21 July 2012

TRIP TO NEW ZEALAND PART 2 : INVERCAGILL & DUNEDIN



9 July 2012(Queenstown):

Berat hati nak tinggalkan Queenstown, rasa seolah-olah dipanggil untuk kembali (hehe). Kami teruskan perjalanan ke Invercagill, tapi kami singgah di Arrowtown (previously mentioned in 1st post). Just a small town, not much to describe. oh ye, credit to the owners of below pics, some are mine, and good one are theirs. Haha. 


Hari terakhir di queenstown. Ignore paling kanan yang bajet korea. haha



future pharmacist @Arrowtown



Sebenarnya aku agak konfius, yang mana pergi dulu. Jadi aku sortkan ikut colour tudung aku =.=". 




Saderisss. Aik, dah bertambah?

Tak banyak benda untuk diceritakan di Invercagill. Yang menarik, sbb dia paling south. Waktu kami tiba di satu tempat,bluff(?!) nmpk byg stewart island sebelum dilitupi kabus.


10 July 2012 (Invercagill) : 
Bertolak ke Dunedin!


Nak tengok penguin, tapi penguin busy bershopping hahahaha (lupa nama tempat ni apa)




Purakaunui Falls! Dengan photographer yang kebas kakinya lepas berendam dalam air berjam-jam. Hahaha


Semasa incik Munzer drive, tiba-tiba kami didatangi segerombolan makhluk berbulu. Oh, Biri-biri comel. That was awesome, we saw how they transfer the sheep. Yang lawak nye, selepas segerombolan biri-biri pergi, datang lagi segerombolan. Dan ada seekor yang ternampak munzer keluarkan kamera,nak ambil gmbr diorg sebenarnya, tapi mungkin nampak macam senapang jadi dia stop,and semua yang lain berhenti jugak. Lama pulak tu. Sampailah ada anjing datang dan halau biri-biri tu untuk gerak. Haha. Anjing tu mmg dah di train pun Panjang pulak kisah pasal biri-biri hohoho.


For dinner? : Angus Burger!


Aku dan Hanim bermalam di rumah Alia,Linda,Tim,Amal,dan Hannan. Rumah diorg 2 tingkat,dan rupanya diorg senasib dengan aku. Kadar B. haha

11 July 2012 (Dunedin): 
Harini aku dan Hanim bersiap seawal 8.45am (tak lah awal mana pn hoho) sebelum di ambil bapak dan abang long, dan yang lain-lain juga. Destinasi pertama, The Steepest Road. Lelah nak naik ke puncaknya, macamana lah kalau bawak kereta manual atas ni. Kami juga 'menjalankan eksperimen', how steep the road is, apabila kak tina melepaskan botol airnya, manakala kak sue penutup kameranya. Hahaha Memang curam.



that's us, from left : kak mira, kak ino, abe qale, dan aku.


Next, teruskan perjalanan nk tengok burung Albatross, tapi angin tak kuat, maka burung tu tak terbang (mengikut teori Munzer). Dan kami tunaikan solat di sini. Travel, travel jugak. Solat jangan diabaikan ye ;)



Kilang Cadbury! Kami join Shortened Tour, tapi rupanya sangatlah short. Cisss. Apapun,menarik.
Thumbs up! 


Destinasi seterusnya, Tunnel Beach. Subhanallah, cantik betul pemandangan. Dek kerana acap kali melihat pemandangan indah seperti ini, aku dan Hanim hanya tangkap gambar dengan mata hari (poyo gile!) sebab dah tak larat nak tangkap gmbr. Kat sini, incik2 photographer tangkap gambar milky way lagi, tapinya aku tak mampu nak melihat,sebab sejuknya sampai ke tulang.


Seterusnya, kami singgah di University of Otago untuk bergambar.


For dinner.


Railway Station Dunedin yang sangat awesome. Kat sini kami menggila apabila menyanyi syok sendiri buat video klip. Tapi seriously, suara kak Tina sangat sedap, dan kak mira menari comel gile haha >.<. Lama jugak kami berphotoshoot di sini. Almaklumlah, malam terakhir. Walaupun agak rude sebab dah batalkan janji dengan orang yang kami tumpang rumahnya utk dinner sekali, i just can't miss this opportunity to be with em' for the last time! Credit to Munzer for these 2 pics.



Kami singgah di suatu tempat, yang abe qale bawak. Dari situ boleh nampak satu Dunedin. Subhanallah, pergi waktu malam, tersangatlah cantik dengan lambakan lampu-lampu. Malangnya terlalu sejuk, kalau ambil gambar pun hudusss sbb kamera cikai, makanya aku ambil gmbr dengan mata hati lagi hoho. Kami lepak di McD buat terakhir kalinya, and i just love this moment. Heart to heart yawwww. Actually dah tulis time makan tadi on a piece of payyper, we're there to read what others wrote about each person. Kak Tina, first time i saw her, never knew she gonna be really funny and so kinddd.she would offer her stuff everytime i said i dont hv this n that. Kak Ino, we gettin closer coz we went to milford sound,glenorchy together.pretty,nice,n there smtg special about her that makes people like her. Kak Lily, i know her few yrs back then, but only now i know how innocent/sweet she is. shes so photogenic,and i envy that. kak mira mir, she's cute,funneh, and nice. just the way i expected. but we spend little time together,i din get to know her well.sobs. Munzer,si photographer.selalu serius, ingatkan garang.but he's not.just love the way he drive, sangat berhati-hati yaw. Qalam,know him since last yr coz sue showed on fb,'muka mamat ni mcm siwon'.ada iras jgak,but finally met him in Queenstown. Totally different from wht i expected, gila-gila orgnya. p/s: dan kasanova jgk hoho. guess what. kami balik pukul 3 pagi yaw. and i cant sleep throughout that precious 2 hours coz it was freaakkinn cold.



12 July 2012 :
Time to say goodbye. Macam biasa, berat hari nak tinggalkan South Island, dan berpisah dengan Qalam (Auckland), kak Mira Mir (Auckland), dan Munzer (ke Christchurch). The rest akan ke Wellington, tapi of course, the feeling won't be the same. Aku akan rindukan trip ini, dan sedih sebab diorang dah tak ada kat New Zealand next year. Kalaulah kita dapat sama-sama bertrip lagi! I love you guys so much. Saranghae!


heading to Wellington (Part 3!)

No comments: