Fall In Love With More Free Templates! Click Here To Get Your Own Smitten Blog Design... »

07 June 2010

kek burok

petang tadi aku beria nak buat cake.lgpn bufday kakak esok.malangnya,ada beberapa kegagalan pada kek ini

1.kegagalan utama adalah icing.mungkin ramai orang tak suka icing.aku pun sama.cuma dari kecik aku eager sgt nk buat kek icing.setiap kali mak aku buat kek mst aku minta dia buat icing.tapi dia tak pernah nak buat.so aku buat sendiri.dan.tak menjadi.nk tw kenapa?

we don't have icing sugar.so kitorg pakai mesin blender yang kecik tu untuk haluskan gule.my mum already remind us to make sure that gula tu betul2 halus.i thought my sis did like what my mum had told us but phew.no.gula masih belum betul2 halus.n if we eat the icing,we can stil feel the existence of the sugar.

we'd put all the ingredients 100% just like the recipes.we need to put 4 cups of icing sugar but we just put 2 1/2.yet the taste are damn sweet.

2.decorations;no creativity.sbb x pernah buat.so mcmane nak cantik

semua tu tak penting.yang penting kami 5 beradik telah bekerjasama membuat kek bersama :)
walaupun amin kene marah sebab tumpahkan gula,ikah pun kene.beselah dapat kakak panas baran

hanya satu pintaku,kek itu habis dimakan ")

2 comments:

Anonymous said...

paah, yg cups of sugar tu mmg different laa. sbb slalunya org ade cawan khas nk kaut gula utk buat kek. kalau 4 cups dlm recipe, mmg banyak dah. sbb cups dia tggi cuma 1 inci takpun 1 inci setengah. kalau nk buat kek, kena anggar gula betul2. sbb cawan ada banyak saiz. ade yg kecik, ade yg diameter besar. takpe2. lain kali buat lagii :D

paah said...

laaaaaaaaa
patotlah gula byk mcm helll

x psl2 kencing manis guaaa

btw tengs ilia:)